tisdag, juni 12, 2012

Konstgjord andning

Det återstår att se om jag får liv i bloggen igen. Chansen är sådär fifty-fifty på att jag lyckas. Inte för att jag har så mycket annat för mig annars. Nä. Jag läser lite och dräller lite. Sådär som man gör när man är distansstudent och inte har annat som stör. Typ familj och så. Tjocka katten räknas förstås som min familj. Hon ligger och snarkar intill mig. Jaha, var någonstans var jag på väg med det här? Jo, lite uppdatering för iblåsandet av livs skull. Så var det. Skriva blogginlägg. För första gången på en evighet. Jag skriver ju mest rapporter och sånt där nu. Till hösten blir det c-uppsats. WAHO!

Innan dess ska jag dock ta mig igenom analyser av Astrid Lindgrens författarskap och reflektera och skriva saker och ting om mytologiska företeelser. Eller vad man nu ska kalla det. Jag påbörjade läsandet av Illiaden idag. Den har jag dragit mig för att läsa i hela mitt läsliv men nu var det alltså dags. Det går bra bara jag kommer igång. Det är inte riktigt som att läsa Liftarens guide till galaxen men.. ja. Den är ju spännande på sitt sätt. Det rör sig här om två sommarkurser som jag har för avsikt att kunna utnyttja i mitt framtida yrke. Precis som sommarkurserna förra året, även om de var av ett annat slag som gav mig mer vatten på min redan konspiratoriskt impregnerade kvarn. Årets kurser: Sagoboksförfattar- och mytologi-analyserande vs globaliseringens negativa effekter och hur man förhåller sig till världen i detta kaos. Det kommer att bli mycket användbart i förskoleverksamheten känner jag. Förra året erbjöd sommarkurserna mig möjlighet att åka på semester. Eftersom de var distanskurser, precis som de jag läser nu. Jag får se hur det blir i år. Jag hoppas, såklart, och jag räknar med en eller annan avstickare, om så bara till Brunflo.

Jaha, var det bra så? Är alla nöjda? Är det någon som ens läser min blogg längre? För säkerhets skull har jag även skaffat mig ett twitterkonto alldeles för en liten stund sedan. För den som är så gruvligt intresserad av mitt liv alltså. Det är okej att låta bli, än så länge har vi den valfriheten här i landet. Än så länge.
Nu ska jag göra någon nytta (och med det menar jag att jag tänker roa mig med något avsnitt av River Cottage).


Inga kommentarer: