söndag, november 10, 2013

Tjofaderittan

Seriöst. Jag vaknar alldeles för tidigt om morgnarna. Det är inte okej att vakna 5:30. På en söndag. Jag drog mig i en timme innan jag klev upp och gav katten mat och tände upp i kaminen. Det snöade inatt så nu är allt lite ljusare. Det är ju bra. Vi behöver ljus nu. Det är förstås inte så dumt med artificiellt ljus i form av levande ljus. Det är ett väldigt bra  substitut som ger välbefinnande. Och det behöver jag. Jag har haft konstant ont i bara ett par veckor och jag är redan slut. Hur orkade jag tidigare? Men det är väl bara att härda ut, right? För att liva upp mig la jag en tusing på frisören och nu har jag en asasnygg hårfärg. Till råga på allt så är jag i princip klar med ett par babyvantar som jag har försökt göra klar i säkert 2 månader. Haha. Jag ska verkligen inte hålla på med sånt för jag har inget tålamod. Men det håller mig sysselsatt en stund och det är skönt att tänka på annat även om det inte är så länge.. 
Nä, nu är det väl läge att fästa garn och paketera vantarna. Kanske till tonerna av Bing Crosby? Det är snart december så jag kan värma upp med hans andra alster. 
Mmm. Bing. 

Inga kommentarer: