måndag, juni 07, 2010

Pungvattenlås

Jag vill säga att titelordet talar för sig själv, men faktiskt var det inte tingestens fel. Det var min. Jag som promt skulle rensa vattenlåset till tvättstället. Nu vet jag att delar av pungvattenlåset kan passera den första delen av avloppssystemet. Det vill säga rören genom toaletten. Vad som hände med det sedan vet jag inte. Kanske kilas det fast någonstans på vägen och orsakar ett stopp om några veckor eller månader. Eller år. Vad vet jag vad som händer pungvattenlåsbottnar i avloppsrör. Jag vet bara att jag inte fick tag i det innan det försvann och att jag svor och svor och svor.

Jag är en mycket ordentlig hyresgäst som aldrig för oväsen, håller det rent och snyggt (nåja) och städar näst intill nitiskt när jag flyttar. SÅ HÄNDER DET HÄR!

Typiskt.

Så jag måste ringa ÖBAB och liksom berätta klantigheten när jag beställer tid för besiktning. Ush jag bävar. Inte för besiktningen utan för att få ordning i den här nya lägenheten. Kaos. Det är ett träffande ord.

Trött är ett annat. Jag ska nog gå och lägga mig snart.

Inga kommentarer: