torsdag, maj 20, 2010

Omsluten

Jag hör inget. Jag ser inget. Jag andas knappt om nätterna. Har slutit mig i min egen lilla värld av ångest. Om dagarna försöker jag få ordning på tankarna. Skriva. Skriva saker som inte passar in. FÖRBANNADE RAPPORTJÄVEL! skriker jag. Jag avskyr att sitta vid datorn. Jag avskyr att behöva rota och granska information och omformulera den. Det här är verkligen inte min grej. Verkligen inte.
Det är därför jag har rullat in mig i imaginär bubbelplast (sån med stora bubblor) och bara...lalalaaaabingobingobingoooo.

Jag lirkar ut en hand så jag kan rösta på Katarina Widegren i folkdräktsdesigntävlingen. Genom bubbelplasten hör man inte att jag tänker att jag håller på Katarina för att jag har sett henne på parkfester genom åren och jag tror jag har pratat med henne och hon är kompis med min kompis. Och jag tycker att hon ska vinna bara för att jag tror på henne för att hon skriver fint och för att hon är så pysslig.

Drar in handen igen och återgår till gungandet och mumlet om rapporten som kommer få mig inlåst på psyket.

Inga kommentarer: