måndag, september 07, 2009

Mening ord meningslösa ord sammansatta till texter

Långsam död.

Allvarligt. Den här artikelsamlingen som jag just nu försöker kämpa mig igenom är närapå tråkigare än boken The politics and echonomics of the European Union som jag somnade till ett antal gånger under våren 2004.
Visst kan det vara intressant att se ur ett historiskt perspektiv hur lärare haft det och hur skolan utvecklats, men sättet de skriver på är så monotont och tråkigt och den senaste texten känns bara som ett konstant uppradande av namn och årtal som jag inte har någon som helst nytta av att lära mig. Att detta känns meningslöst att ta in blev ännu tydligare efter den gångna fredagens föreläsning om lärande, samt texten jag läste igår som handlade om att sådant som man lär sig utantill genom attl äsa det i böcker eller lyssna på en lärare som pladdrar på, egentligen inte blir kunskap. Kunskap är viktig när man lär sig det själv. Genom att ställa frågor. Och en viktig fråga är om det man läser är meningsfullt. Det är just den frågan jag ställt mig under den timme som jag just läste det jag läste. För att få upp motivationen igen så måste jag nog läsa artikeln från igår ännu en gång. Det skadar verkligen inte eftersom jag ska göra en sammanfattning på den innan torsdag. Innan torsdag ska jag också helst ha läst ut den TRÅKIGA artikelsamlingen samt ett par kapitel ur olika böcker. Samt lära mig låtarna inför helgens körsång i Edinburgh. Spännande indeed eftersom jag bara sjungit dem en gång tidigare. I am not stressed at all, no no. I need to start reading so that I can take apart with the song-homework I have. Det är därför jag bloggar. För att ventilera lite.
Bäst att sätta igång igen då. Häpp!

Inga kommentarer: